
Webinar 3. april for Branns samarbeidspartnere – rettslige konsekvenser av koronakrisen
Koronakrisen skaper stor usikkerhet for bedriftene, og flere spørsmål står ubesvarte. Mange spør oss om hvilke rettigheter og forpliktelser bedriften har i denne situasjonen, og hvilket handlingsrom man har juridisk sett. Vi i Kluge ønsker å dele vår kunnskap om dette med andre samarbeidspartnere, og arrangerer webinar fredag 3. april om rettslige aspekter ved koronakrisen. Arrangementet er åpent, men primært rettet mot dem i bedriften som håndterer ledelse og administrasjon/HR.
Følgende tema vil bli behandlet:
- Bedriftens kontrakter
- Kan koronasituasjonen frita bedriften fra forpliktelser under inngåtte kontrakter?
- Hva bør man passe på ved inngåelse av nye kontrakter i disse tider? - Ledelse i koronaens tid
- Hva bør daglig ledelse og styret foreta seg i denne ekstraordinære situasjonen - Kan din bedrifts tap være dekket av gjeldende forsikringsordninger?
- Arbeidsrettslige spørsmål, og personvernspørsmål
- Permitteringer
- Omsorgspenger
- Arbeidsgivers styringsrett
Det vil også bli anledning til å stille spørsmål til advokatene, både innenfor og utenfor de angitte tema.
Tidspunkt: Fredag 3. april kl. 10:00-11:30
Våre webinarer er online seminarer du kan delta på fra hvor som helst. Meld deg på og du vil motta en påloggingslink før sendingen starter. Arrangementet er gratis.